söndag 18 juni 2017

Vägen till Sugar Maple Inn

Titel: Vägen till Sugar Maple Inn
Författare: Louise Miller
Läst: 2016-06-14 - 2016-06-17
Betyg: 3
Första meningen: "Timmarna innan jag satte Emerson Club i brand visade sig vädret från sin bästa sida - om man skulle baka maränger."

Vägen till Sugar Maple Inn handlar om konditorn Olivia som av en olyckshändelse råkar sätta eld på sin arbetsplats. Olivias metod att hantera problem är att fly, så hon lämnar Boston och åker till din bästa väninna i Vermont. Hon blir kvar för en tid för att arbeta för den karismatiska Margaret på Sugar Maple Inn. Olivia får nya kontakter och finner en känsla av att komma hem men samtidigt är känslan så bräcklig. Hur ska det gå med den hemlighetsfulle Martin och hör hon verkligen hemma på landsbygden? 

Jag tyckte om Vägen till Sugar Maple Inn, det är en lättläst bok om att landa och finna sin plats på jorden. Även om det inte är någon språklig upplevelse att läsa boken och jag kan verkligen störa mig på personer som Olivia som flyr hellre än möter eventuella problem så får den betyg 3; helt rätt bok för mig just nu, lättsam och trevlig. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar