söndag 18 december 2016

Novellix-kalendern och lässvacka

Jag har hamnat i en enorm lässvacka, inte ens min fantastiska julkalender från Novellix får mig att komma igång med läsningen igen. Ibland känns huvudet bara så fullt...

Varje dag öppnar jag en lucka och känner lyckan av hur fina och faktiskt lockande novellerna är, men läser jag? Nope! 

De jag läst (nu eller sedan tidigare) lucka 5-18:

Pauls flicka av Guy de Maupassant: Betyg 3, se inlägg här.

Herr Kadar av Håkan Nesser: Betyg 3, se inlägg här

Frid på jorden av Selma Lagerlöf: Betyg 4. Lagerlöf kan konsten att berätta fantastiska sagor och denna novell om en försvunnen syster som dyker upp efter 10 år är både spännande och skrämmande. 

Heder av Jens Lapidus: Betyg 3. En intressant novell om att komma ut i friheten efter 10 år i fängelser, han är fri men utan något - förutom hans heder. Intressant novell, jag gillar den mer än vad jag gillade Lapidus Aldrig fucka upp serie. 

Alla olästa rabblar jag inte upp utan bjuder på en bild i stället och hoppas att dom snart blir lästa och då skriver jag om dom.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar