lördag 13 augusti 2016

Mitt hjärta går på

Titel: Mitt hjärta går på
Författare: Christoffer Holst
Lyssnat: 2016-08-05 - 2016-08-13
Betyg: 3

Jag har lyssnat på Mitt hjärta går på som handlar om två ensamma personer i Stockholm. Chavve har lämnat Gotland och flyttat till Stockholm med konditiordrömmar, under de tre år han bott i huvudstaden har han inte lärt känna någon, han drömmer stort men lever i det lilla. Vi träffar även Pontus som bor hemma hos sina föräldrar, han lider av panikångest och hypokondri, hans framtidsdrömmar om en skådiskariär bleknar allt mer och mer.En datingapp kopplar ihop Chavve och Pontus och ett nytt kapitel börjar för dem båda. Men hur mycket vågar man i kärlek? Tänk om man blir lämnad ensam kvar? 

Ska de våga ge sig hän åt livet och sina respektive drömmar? Jag tyckte om boken och temat om att våga leva sitt eget liv och vara den man är. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar