fredag 27 maj 2016

När klockan slår fem

Titel: När klockan slår fem
Författare: Denise Rudberg
Betyg: 4
Första meningen: "Marianne Jidhoff klev in genom porten och som alltid vid inträdet i en kyrka kom kylan över henne."

 "När klockan slår fem" var för mig en fröjd att läsa; lätt och underhållande med en lagom blandning av spänning och kärlek. 
I denna bok får Marianne, Torsten och Augustin lösa gåtan kring överfallsvåldäkter som skakat Östermalm. Finns det en koppling till serievåldäkterna som skedde i lind 20 år tidigare? 

Jag gillar verkligen personerna och deras dynamik i Denise Rudbergs Elegant crime-serie. Jag har skrivit det tidigare också men jag kan inte få nog av den komplexa och mogna kvinnan Marianne. Var detta den avslutande delen av serien? Eller kommer det fler? Jag hoppas att jag får träffa Marianne, Torsten och Augustin i ytterligare böcker! 

Citat: "Hon rodnade ibland åt sin egen larvighet, men vägrade samtidigt att låta sin egen lycka tryckas ner av något så fånigt som censur."







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar