söndag 20 december 2015

Allt som är

Titel: Allt som är
Författare: Linn Bursell
Läst: 2015-12-12 - 2015-12-20
Betyg: 2
Första meningen: "Vad vill du att jag ska se?"

Allt som är handlar om Sara som arbetar med att ta hand om gamla Ester. De båda kvinnorna är ensamma, men på olika vis och de är båda ganska trubbiga. Under bokens gång väx en samhörighet mellan kvinnorna fram. 
Jag tycker bitvis om boken och jag tycker om det ganska direkta språket. Det som sänker betyget är slutet som jag inte gillade, jag vill kalla en del av det för onödigt till och med utan att avslöja något för den som inte läst boken. 

Citat: "Ester skulle inte alls ha något emot att chockas lite oftare, men det verkar vara ett omöjligt projekt när man levt så länge att inte ens döden känns mer spännande än en tallrik filmjölk."




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar