söndag 2 november 2014

Syskonkärlek

Titel: Syskonkärlek
Författare: Sheila O'Flanagan
Läst: 2014-10-27 - 2014-11-02
Betyg: 3
Första meningen: Kvällen innan hon skulle resa tillbaka till Irland befann sig Romy Kilkenny på en tjusig restaurang med utsikt över Sydneys hamn.

Syskonkärlek är en vanlig chick-lit bok med utseendefixering, invecklade relationer, missförstånd och det lyckliga slutet. Boken handlar om Romy och hennes två halvsyskon som känner att även om de har samma mamma är de så olika som tre personer kan vara. När deras mamma blir sjuk tvingas de att åka hem från deras olika liv ute i världen, genom historien kommer de att betyda mer för varandra än de någonsin kunnat ana. 

Syskonkärlek är en bra bok även om jag tycker att det blev lite för mycket av just ytligheten och missförstånden ibland. Men med ett "så levde de lyckliga i alla sina dagar"-slut känner jag att jag fått exakt vad jag var ute efter av läsningen. 

Detta är min första bok som jag har läst som e-bok. Det var ok att läsa i det formatet men jag kommer aldrig att svika den vanliga pappersboken. Det är en viss känsla med doften av papper och att kunna stryka under, bläddra fram och tillbaka och sen ha boken som ett minne i bokhyllan. Men man ska aldrig säga aldrig och fler e-böcker kommer det säkert att bli för mig. 

Citat: "Hon var mousserande vin. De var äkta champagne. Det finns massor av människor som gillar mousserande vin, tänkte hon. Men det var ingen tvekan om att de flesta skulle välja den äkta champagnen om de fick chansen."




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar