söndag 12 oktober 2014

Vålnader

Titel: Vålnader
Författare:Paul Auster 
Läst: 2014-10-07 - 2014-10-12
Betyg: 2
Första meningen: "Först och främst är det Blue."

Vålnader är del två i Paul Austers New Yourk triologi som jag läser i Pocketlovers tre på tre utmaning (http://www.pocketlover.se/p/tre-pa-tre-2014.html?m=1). Den här delen föll mig inte i smaken som den första.

Historien handlar om privatdetektiven Blue som får ett uppdrag av herr White att bevaka herr Black utan veta eller förstå varför. Att anta detta uppdrag visar sig vara ett livsavgörande beslut. Stundtals är Vålnader rent ut sagt tråkig, jag tyckte inte det var intressant att sitta och stirra på en man i fönstret mitt emot som inte gör något annat än att läsa och skriva. Jag blev irriterad på alla färg-namn, som jag i ett annat sammanhang kanske kunnat gilla. 

Jag håller tummarna att den tredje och sista delen är mer som den första. 

Citat: "Så är det här i världen: inte ett ögonblick för mycket eller för litet."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar