lördag 12 juli 2014

Utrop

Titel: Utrop
Författare: Céline Curiol
Läst: 2014-07-04 - 2014-07-11
Betyg: 5
Första meningen: "De har känt varandra länge".

Vilken fantastisk läsupplevelse! 
Utrop är ett besök i en namnlös kvinnas hjärna. Huvudpersonen lever ensam och söker efter bekräftelse från sig själv och från andra, ibland till vilket pris som helst. Språket forsar fram och det är bara att följa med i ett virrvarr av tankar och känslor. Utrop är en bok som jag kommer bära med mig länge. 

Jag vill läsa fler av Céline Curiols böcker men det finns ingen mer översatt till svenska. Så jag får antingen hoppas på att det kommer någon snart eller lära mig franska. 

Citat: "Hon vet att allt kommer att bli mycket mer komplicerat sedan, men för stunden väger fortsättningen lätt jämfört med nuet som tar upp all plats och lägger sig över både det förflutna och framtiden."




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar