tisdag 1 juli 2014

Den grekiska schackspelerskan.

Titel: Schackspelerskan
Författare: Bertina Henrichs
Läst: 2014-06-28 - 2014-07-01
Betyg: 3

Schackspelerskan handlar om en hotellstäderska på Naxos som lever sitt stilla liv och en dag får hon upp ögonen för schack och något väcks i henne. Det är en fin bok om kampen om att få vara den man är och följa sin egen passion och inte bara leva upp till omgivningens förväntningar. 

Jag tyckte mycket om att läsa boken och att jag befinner mig i Grekland gör inte upplevelsen sämre! 

Nu är det dags för ett dopp i poolen,  innan jag bestämmer mig för vilken nästa bok blir.

Citat "Apollotemplets portal försvann bakom horisonten och lämnade plats åt en blå vidd där himmel och hav flöt ihop. En oskarp gräns som tycktes vilja utplåna skillnaden mellan elementen. Hela Naxos uppslukades av det skimrande blå."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar