fredag 23 maj 2014

"Himlen kunde inte dö"

Titel: En ovärdig dotter
Författare: Justine Levy
Betyg: 5

Jag har svårt att beskriva den här boken, den berörde mig djupt. Boken är sorglig och så vackert skriven. 

En ovärdig dotter handlar om Louise som förlorar sin mamma i cancer samtidigt som hon själv ska bli mamma. När jag läste kändes det som att få kliva in i Louise huvud och följa med på hennes personliga resa. 
Det var skönt att läsa om någon annans sorg och även om historien är olik min egen så var det tröstande att läsa någon annans ord om känslor som jag själv har.


Citat: "Himlen kunde inte dö. Inte månen heller. Och inte mamma. Om mamma dör, tänkte jag, betyder det att båtar kan flyga, att katter kan gråta och att hus kan sjunga för full hals. Inte en chans."


Citat: "När jag kommer ut på gata är allt som vanligt ingenting har förändrats, människor skyndar fram, de är på väg hem. Vad har jag för plats nu, i en värld utan mamma?"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar