torsdag 13 mars 2014

Smitning

Titel: Smitning
Författare: Dominique Dyens
Läst: 2014-03-10 - 2014-03-13
Betyg: 3

Smitning är en kort bok som jag inte riktigt känner att jag kan greppa helt. Vad ville författaren säga? Boken handlar om en ensam kvinna som mer än något längtar efter att älska och att älskas. En dag förlorar hon fotfästet och flyr från allt. Man får följa hennes resa mot psykiskt sammanbrott. Pararellt är en historia om en författare som skriver om nätterna, men vad skriver han? Denna bok som jag läser? Vilken roll spelar han? 
Det är en underlig bok som stundtals var obehaglig att läsa, men bra på något eget vis. 

Nu vill jag inte läsa någon bok om psykiskohälsa efter mina tre senaste böcker, jag behöver något med kärlek! Får se vad det blir...

Citat "Det var då jag förstod att jag var på väg bort från livet.  Det är inte samma sak som att resa bort. Det är mer definitivt. Det är som att allt måste avslutas när den sista etappen är avslutad."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar