måndag 10 mars 2014

Mirakelverkstaden

Titel: Mirakelverkstaden
Författare: Valérie Tong Cuong
Läst: 2014-03-02 - 2014-03-09
Betyg: -4

Boken Mirkelverkstaden har lockat mig en tid med sin mystiska titel och sin vackra framsida. Historien berättas genom tre olika individer som alla är vilsna själar på olika vis. Det är en bok om att vara vilsen, om att känna sig jagad av sin egen historia, om möten med andra människor och om att försöka bli hel igen. Boken väcker frågor och tankar om livsval och om "kostnaden" av att få hjälp och hitta tillbaka till sig själv. Jag tyckte mycket om karaktärerna och uppskattade boken under läsningens gång, men slutet kom hastigt och var oväntat. Det var inte det hoppfulla slutet som jag själv hade hoppats på, samtidigt är det uppfriskande att läsa böcker som inte slutar med "så levde de lyckliga i alla sina dagar".

Citat: "Kanske var det bara en tillfällig ljusning, kanske skulle nya strider blossa upp förr än jag anade, och kanske skulle jag till och med åka på fler smällar och besvikelser, men det hade egentligen ingen som helst betydelse längre. För från och med nu var jag  så mycket starkare inuti än utanpå."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar